vineri, 2 noiembrie 2007

Ce se intampla acum in Italia

Am venit din vacanta acum doua luni intr-un autocar cu doi francezi. Din vorba in vorba ei mi-au explicat ca la Paris romanii sunt vazuti prost datorita faptelor penale facute de acestia - intrebat de mine daca nu cumva se referea la tiganii romani ei mi-au confirmat ca intr-adevar erau tigani respectivii dar ca pentru ei deja e tot una - roman/tigan/infractor.

Probabil ca acelasi lucru se intampla si in Italia. Insa nu pot sa nu intreb: pai bine domnilor occidentali, noi cand aveam probleme cu ei ne acuzati de discriminare si acum cand sunteti voi in cofa nu prea va mai pasa ?

Asta pe de o parte. Pe de alta nu prea vad eu cum o tara care are in jur de 7% din PIB rezultat din activitati mafiote poate sa dea lectii de combatere a infractionalitatii unei alte tari !!! Sau ca sa nu mai vorbesc ca italienii au fost la randul lor emigranti cu probleme in nenumarate randuri si ar cam trebui sa roseasca daca acuza in bloc o natiune.

Bine, sunt convins ca toata nebunia este aprinsa si la nivel politic si de presa - unii in cautare de voturi incurajand extremismul, cealalta, in cautare de cititori scotand ochii cu senzationalul.

Ce insa cred ca va fi "haios" este situatia din Romania de peste ceva ani, cand vom avea si noi comunitati mari de emigranti de cine stie unde si cand si ai nostri vor tipa ca din gura de sarpe ca vai ce cuminte era poporul roman pana sa vina ei si hai sa-i impuscam si sa le dam foc.

Cele de mai sus nu inseamna ca aprob infractionalitatea romana din Occident, insa mi se pare normal ca fiecare infractor sa fie judecat si condamnat in functie de ce a facut si nu judecata si condamnata o natie intreaga !

Pentru articolele de astazi privind situatia din italia accesati:

http://www.europeana.ro/stiri/revista%20presei%20romane%202%2011%202007.htm#16

De ce am scris acest post aici si nu pe alt blog ? Pentru ca mi se pare si o problema in care o reactie hotarata ar fi trebuit sa vina si din partea reprezentantilor nostri la Bruxelles + o problema in care chiar sunt interesat sa aflu ce pozitie au candidatii pentru Parlamentul E uropean pentru a sti pe care votez.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Decat sa ne tot acuze aiurea italienii ca suntem criminali si hoti, mai bine i-ar aprecia pe capsunarii nostrii care ridica PIB-ul tarii.
http://www.youtube.com/watch?v=62EexBW1bpM&eurl=http://www.valean.eu/